- Úvod >
- Práca s E-shopom >
- Zákazníci >
- Skupiny zákazníkov
Skupiny zákazníkov
Skupiny zákazníkov slúžia na rozdelenie a triedenie zákazníkov podľa určitých vlastností zaradenia. Vytváranie skupín je na správcovi e-shopu. Rozdelenie a zaradenie zákazníka do určitej skupiny môže prebehnúť tromi spôsobmi: manuálne administrátorom, automaticky zákazníkom alebo automaticky systémom pri objednávke.
Manuálne administrátorom - Administrátor sám rozhodne a v administrácii pridelí zákazníkovi skupinu.
Automaticky zákazníkom - V prípade využitia modulu na odber noviniek, je možné ponúknuť výber skupiny priamo pri vkladaní emailovej adresy, čím si zákazník sám zvolí, do ktorých skupín sa chce zaradiť, upravovať a nastavovať tieto možnosti môže aj vo svojom nákupnom centre po prihlásení.
Automaticky systémom - Produktom e-shopu je možné prideliť konkrétne skupiny, po zakúpení produktu je zákazník automaticky zaradený do skupín, ktorých produkty si objednal.
Skupiny majú využitie pri rozosielaní newslettra, kde viete zamerať kampane a newslettre priamo na danú skupinu, ktorú zvolíte pri odosielaní newslettra.
Ďalšou možnosťou je využitie skupín aj pri definícií poštovného, ak pre niektorých zákazníkov je výhodné ponúkať iba konkrétne typy dopravy a platieb, ktoré sa bežným zákazníkom neponúkajú.