- Úvod >
- Práca s E-shopom >
- Zákazníci >
- Skupiny zákazníkov
Skupiny zákazníkov
Skupiny zákazníkov slúžia na rozdelenie a triedenie zákazníkov podľa určitých vlastností zaradenia. Vytváranie skupín je na správcovi e-shopu. Rozdelenie a zaradenie zákazníka do určitej skupiny môže prebehnúť tromi spôsobmi: manuálne administrátorom, automaticky zákazníkom alebo automaticky systémom pri objednávke.
Manuálne administrátorom - Administrátor sám rozhodne a v administrácii pridelí zákazníkovi skupinu.
Automaticky zákazníkom - V prípade využitia modulu na odber noviniek, je možné ponúknuť výber skupiny priamo pri vkladaní emailovej adresy, čím si zákazník sám zvolí, do ktorých skupín sa chce zaradiť, upravovať a nastavovať tieto možnosti môže aj vo svojom nákupnom centre po prihlásení.
Automaticky systémom - Produktom e-shopu je možné prideliť konkrétne skupiny, po zakúpení produktu je zákazník automaticky zaradený do skupín, ktorých produkty si objednal. Funkcionalita je dostupná od verzie eshopu Business.
Skupiny majú využitie pri rozosielaní newslettra, kde viete zamerať kampane a newslettre priamo na danú skupinu, ktorú zvolíte pri odosielaní newslettra.
Ďalšou možnosťou je využitie skupín aj pri definícií poštovného, ak pre niektorých zákazníkov je výhodné ponúkať iba konkrétne typy dopravy a platieb, ktoré sa bežným zákazníkom neponúkajú.