Návod pre UNIsite a UNIobchod systém

Vyskúšajte eshop

Dostupnosť jednotlivých modulov a funkcií eshopu/webu závisí od verzie, v ktorej máte svoj eshop/web zakúpený.

Facebook CAPI

Rozhranie API pre konverzie (CAPI) na facebooku je ďalším nástrojom, ktorý pracuje s pixelom Facebooku. Jeho úlohou je spoľahlivejší prenos informácií o správaní zákazníkov vo vašom eshope. Pracuje tak, že tieto údaje sa neodosielajú cez prehliadač ako klasické cookies, ale priamo z nášho servera na server facebooku. Jeho úlohou je zlepšiť cielenie a pripisovanie výsledkov reklám na facebooku.

Facebook pixel je malý kód, ktorý pridáte na svoju webovú stránku alebo do e-shopu. Sleduje, ako návštevníci vašej stránky interagujú s vašimi produktmi alebo službami. Tieto informácie potom môžete použiť na zlepšenie svojich Facebook reklám.

Facebook pixel patrí do cookies, to znamená, že informácie o užívateľskom správaní na eshope odosiela prostredníctvom prehliadača. Tento spôsob prenosu informácií je menej spoľahlivý ako napojenie cez rozhranie CAPI. Preto, lebo zákazníci síce odsúhlasia cookies,  no v ich prehliadači môžu mať nainštalované doplnky, brániace odosielaniu niektorých dát.

Odosielanie dát o užívateľskom správaní priamo na server facebook cez rozhranie CAPI je teda oveľa spoľahlivejšie. Dáta sa neposielajú cez prehliadač, ale priamo zo servera eshopu na server facebooku. Toto odosielanie dát neobchádza GDPR nariadenia. Informácie o užívateľoch sú odosielané iba v prípade, že užívateľ potvrdí svoj súhlas s odosielaním cookies.

V momente nastavenia CAPI sa dáta o užívateľskom správaní odosielajú súčasne dvoma spôsobmi: cez prehliadač pomocou facebook pixel a súčasne sa tie isté udalosti odosielajú priamo zo servera eshopu na server facebook. Tieto sú automaticky identifikované tak, že rovnaké (duplicitné) udalosti sa spárujú.

Postup nastavenia

1. Vloženie Facebook pixel a token do eshopu

Pre správne rozhrania CAPI je potrebné mať v eshope vložený facebook pixel a token pre CAPI. Ten získate zapnutím sledovania udalostí cez CAPI vo firemnom Facebook Business Manager.

Tu je navod pre vygenerovanie pristupoveho tokenu.
https://developers.facebook.com/docs/marketing-api/conversions-api/get-started/#access-token

Vo vašom Správcovi udalostí vyberte položku Zdroje dát a pixel, pre ktorý sa nastavuje prepojenie.
Na záložke nastavenia nájdite časť Generovať prístupový token a postupujte podľa pokynov.

Vygenerovaný prístupový token a Facebook Pixel ID sa v administrácii eshopu zadáva tv časti Sledovacie a remarketingové kódy:

2. Úprava eventov

Pre správne spárovanie duplicitných udalostí (deduplikáciu) je vo facebook pixel v eshope potrebné vložiť v každom sledovaní nasledujúci riadok na uvedené miesta: {eventID: '@@@FacebookEventId@@@'}


 

Kód pre detail produktu

Kód v zozname produktov kategórie

Kód v nákupnom košíku

Kód pri výbere dopravy a platby

Kód po odoslaní objenávky

Kód vo výsledku vyhľadávania produktov

3. Skontrolujte si kvalitu odosielaných údajov na FB v Business Managerovi

Po spustení je možné sledovať kvalitu odosielaných údajov v Správcovi udalostí vo Facebook Business Manager, kde je pri každej udalosti uvedená kvalita prenosu údajov z prehliadača a zo servera. Počet udalostí odosielaných prehliadačom bude z vyššie popísaných dôvodov vždy nižší ako počet udalostí odoslaných priamym prenosom server-server.

 

Máte otázky, na ktoré ste nenašli odpoveď a riešenie v návode?

Všetkým naším klientom Uniobchod systému sme k dispozícii na zákazníckej podpore, kde ochotne odpovieme na vaše otázky týkajúce sa nastavenia webovej stránky alebo eshopu.

Prosíme o pozorné vyplnenie údajov v dotazníku, aby sme vás mohli kontaktovať alebo využite našu emailovú alebo telefonickú podporu:

Volajte v pracovných dňoch (Po-Pia) na:
045/2221 444 (od 8:00 do 16:00)

alebo píšte na: podpora@uniobchod.sk
www.webygroup.sk, www.uniobchod.sk

verify

* Tento údaj je povinný