Návod pre UNIsite a UNIobchod systém

Vyskúšajte eshop

Dostupnosť jednotlivých modulov a funkcií eshopu/webu závisí od verzie, v ktorej máte svoj eshop/web zakúpený.

Opustený košík

Opustený košík je modul, ktorý automaticky mailom pripomenie registrovanému zákazníkovi, že si vložil produkty do košíka ale nedokončil nákup.
Funkcia NIE je zapnutá, je potrebné ju AKTIVOVAŤ v časti Zákazníci - Newsletter.

3 nastavenia pre spustenie modulu Opustený košík (v časti Zákazníci - Newsletter):
  1.  Predmet mailu, názov a adresa odosielateľa (t.j. vášho eshopu)
     

  2.  Čas odoslania po opustení košíka zákazníkom
    Nastavujete za aký čas príde zákazníkovi mail s upozornením. Odporúčame nastaviť poslanie jedného upozorňujúceho esmailu napr, po 8 hodinách. od vloženia do košíka. Príklad - zákazník nedokončí objednávku o 8,35 hod. Potom zákazníkovi príde email  maily o 17 h.
     

  3. Šablónu  - ako bude zaslaný mail vyzerať. Môžete použiť prednastavenú šablónu, alebo si vytvoriť vlastnú. 

Mail sa zasiela automaticky zákazníkovi na mailovú adresu, ktorú zadal pri registrácií, - t.j len zaregistrovanému zákazníkovi. Ak systém nemá mailovú adresu na zákazníka, ktorý opustil košík, mail sa nepošle. 

Funkcia je prístupná B2C eshopom - t.j eshopom, ktorý predávajú konečnému zákazníkovi. Nie je určená pre B2B eshopy.

Postup nastavenia

1. Nastavenie predmetu mailu a odosielateľa

  • A) V časti Zákazníci kliiknite na Newsletter - vyberte si kartu Opustený košík
  • B) Kliknite na Pridať notifikáciu a nastavenie
 

2. Vytvorte šablónu a nastavenie odosielania v 4 nastaveniach

  1. Predmet mailu. meno a email odosielateľa
    V časti Nastavenie mailu vyplňte Predmet mailu, Meno odosielateľa a Email odosielateľa - sú to údaje o Vašom eshope. Systém prioritne nastaví emailovú adresu a meno odosielateľa podľa toho, ako máte nastavený Newsletter
     
  2. Čas odoslania
    Vyberte Čas odoslania - t.j po koľkých hodinách po opustení košíka klientom sa má odoslať email vo forme zvolenej šablóny.
    Nastavujete za aký čas príde zákazníkovi mail s upozornením.
    Odporúčame nastaviť poslanie jedného upozorňujúceho esmailu napr, po 4 odinách. od vloženia do košíka.
    Je možné nastaviť až 3 upozorňovacie maily na jednu nedokončenú objednávku
    Príklad: zákazník nedokončí objednávku o 12,35 hod. Máte nastavené 3 upozorňujúce maily  po 4, 8 a 24 hodinách. Zákazníkovi prídu maily o 17 h, o 21 hod a ďalší deň o 13 hod. Pre každý čas nastavujete šablónu (vzhľad) mailu zvlášť.
     
  3. Aktivujte modul
    v časti Stav notifikácie zaškrtnite aktívna
     
  4. Výber šablóny
    Vyberte Šablónu - môžete použiť prednastavenú šablónu a upraviť si ju, alebo si vytvoríte vlastnú

    Ak chcete, aby sa konkrétny mail zobrazil aj v údajoch štatistík Google Analytics, môžete vložiť UTM parametre

3. Prednastavená šablóna - čo skontrolovať / upraviť

  • Kontrola obrázkov a nastavených textov
    Prečítate si nastavené texty, či vám vyhovujú, prípadne ich opravte.
    Do úvodného obrázku môžete vložiť svoje logo a názov eshopu - postupujte ako pri oprave šablóny v bežnom newslettri
  • V šablóne emailu sa automaticky zobrazujú produkty, ktoré zákazník zabudol v košíku.
    V admine šablóny sú vidíte ako administrátor len ilustračné produkty.
  • Do pätičky mailu sa automaticky ťahajú kontakty vášho eshopu
    Systém automaticky do šablóny doplní  telefón, emailovú adresu a názov eshopu. Tieto údaje berie z časti Nastavenia - Obchodné  údaje.

4. Nastavenie vlastnej šablóny

Ak si vyberiete nastavenie vlastnej šablóny - pri vytvorení šablóny pre Opustený košík  postupujte podľa obrázkového návodu alebo podľa videonávodu

5. Štatistiky poslaných emailov cez modul Opustený košík

Štatistiky nájdete pri nastavení - t.j v časti Zákazníci - Newsletter - karta Opustený košík - stĺpec Štatistiky

Zoznam mailových adries , na ktoré boli poslané maily nájdete po klilu na ikonu pred dátumom (obr 2)

 

6. Zobrazenie nedokončených nákupov v Admine

Pre informáciu - zoznam nedokončených nákupov ( t.j. opustených košíkov) nájdete aj v časti Zákazníci - Nákupné košíky - na karte Podľa firiem

 

 

Máte otázky, na ktoré ste nenašli odpoveď a riešenie v návode?

Všetkým naším klientom Uniobchod systému sme k dispozícii na zákazníckej podpore, kde ochotne odpovieme na vaše otázky týkajúce sa nastavenia webovej stránky alebo eshopu.

Prosíme o pozorné vyplnenie údajov v dotazníku, aby sme vás mohli kontaktovať alebo využite našu emailovú alebo telefonickú podporu:

Volajte v pracovných dňoch (Po-Pia) na:
045/2221 444 (od 8:00 do 16:00)

alebo píšte na: podpora@uniobchod.sk
www.webygroup.sk, www.uniobchod.sk

verify

* Tento údaj je povinný