- Úvod >
- Práca s E-shopom >
- Produkty >
- Produkt >
- Varianty v produkte
Varianty v produkte
Varianty produktu slúžia na bližšie určenie a rozdelenie rovnakého produktu. Vo väčšine prípadov sa jedná o určenie veľkosti, farby, vyhotovenia, možnosť dokúpenia nejakej súčasti k produktu a iné. Výhodou je prehľadnosť produktov pri nákupe, kde v zozname produktov je konkrétny produkt pre názornú ukážku.
Pri nákupe produktu zákazník jednoducho vyberie/označí požadovaný variant (veľkosť, farbu alebo iné). Varianty je možné napojiť na skladovú zásobu, a zákazník môže byť už pri výbere svojho variantu/produktu informovaný o dostupnosti konkrétneho modelu a prevedenia.
Cena Variantov
Každý variant môže mať vlastnú/inú cenu.
Podľa výberu variantu je zákazník informovaný o predajnej cene konkrétneho výberu.
UPOZORNENIE pri zadávaní zľavy pre varianty:
Od 1. 7. 2024 platí nový zákon o Ochrane spotrebiteľa 108 /2024 Z.z., ktorý zavádza nové pravidlá pre stanovanie zliav aj pre eshopy:
Pri predaji zlacneného tovaru (napr. pri výpredajových akciách) bude obchodník v každom oznámení o znížení ceny povinný uviesť poslednú najnižšiu cenu tovaru za aspoň posledných 30 dní. Účelom je informovať spotrebiteľa o skutočnej výške poskytnutej zľavy Ide o ochranu spotrebiteľa pred cenovou manipuláciou. Viac v článku Nový zákon na ochranu spotrebiteľa zavádza zmeny aj pre eshopy.
Štruktúra a hodnoty variantov
Varianty sú vo väčšine prípadov využívané pri odevnom/textilnom tovare, obuvi, ale aj pri veľkostných baleniach, napr. krmivá, substráty atď. Pri jednom produkte je možné mať na výber z viacerých druhov variantov. Napríklad pri odeve je možné dať zákazníkovi na výber aj farbu a veľkosť s rôznou cenou. Najprv je dôležité vytvoriť štruktúru variantov. Po nadefinovaní typov sa pri produkte vypĺňajú konkrétne hodnoty variantov.
Varianty a napojenia na ekonomický systém
Pri ekonomických napojeniach a správnej skladovej dostupnosti a cenotvorbe je nutné používať jednovariantné produkty, napr. farebné kombinácie vyrobiť ako samostatné produkty a veľkosti definovať ako varianty pre konkrétny farebný produkt/model.
Spôsob prevedenia/zobrazenia variantu môže byť podľa typu funkčnosti a zobrazenia:
- select - výberové menu/rozbalovátko, viditeľná jedna možnosť, jeden výber, automatické nastavenie
- radio - viditeľné všetky možnosti a hodnoty naraz, jeden výber, nastavenie na mieru
- checkbox - viditeľné všetky možnosti a hodnoty naraz, viac možnosti súčasne na výber/alebo aj žiadna, nastavenie na mieru
- textový variant/strin - napr. v prípade potlače tričiek alebo reklamného sortimentu je možné vyžiadať reklamný popis/slogan priamo pri kúpe produktu, t.j. zákazník pri produkte vyplní textové políčko a po vhodení do košíka je táto informácia spojená s produktom a odoslaná spolu v objednávke, nastavenie na mieru g
1. Otvorte daný produkt a v ňom kliknite na položku "Varianty" a následne na tlačidlo "Pridať variant k produktu".
2. Nadefinovanie varianty produktu
- Vyberte jeden variant, ktorý ste vytvorili.
- Napíšte hodnotu variantu, ktorá sa bude zobrazovať pri filtrácií produktov v eshope (na webe) a názov hodnoty - môže byť aj totožné.
- V prípade ak bude cena rozdielna pri variantoch jedného tovaru môžete cenu nastaviť dvoma spôsobmi:
A) do položky "Cena (prirážka)" napíšete plnú sumu tovaru v danom variante ale pri hlavnom produkte necháte sumu za tovar 0,00 eur.
B) napíšte prirážku k danému variantu, ktorý sa pripočíta k vyplnenej cene pri hlavnom produkte.
Ak chcete dať Variant do zľavy - pre tvorenie ceny so zľavou si otvorte okno Archív cien produktu a zadajte zľavu z najnižšej ceny za posledných 30 dní.V otvorenom okne sa najnižšia cena za posledných 30 dní zobrazuje zelenou farbou.
Ak je potrebné vypíšte ostatné parametre a tlačidlom "Uložiť" potvrďte nastavenia.
Po kliku na Archív cien produktu sa rozbalí okno
3. Opakujte postup kroku 5 pre pridanie variantov.
4. Kliknite na tlačidlo "Zobraziť produkt v obchode".
5. Zobrazenie nastavenia variantov.
-
1. select - výberové menu/rozbalovátko, viditeľná jedna možnosť, jeden výber, automatické nastavenie
-
2. radio - viditeľné všetky možnosti a hodnoty naraz, jeden výber, nastavenie na mieru
-
3. checkbox - viditeľné všetky možnosti a hodnoty naraz, viac možnosti súčasne na výber/alebo aj žiadna, nastavenie na mieru
-
4. textový variant/string - napr. v prípade potlače tričiek alebo reklamného sortimentu je možné vyžiadať reklamný popis/slogan priamo pri kúpe produktu, t.j. zákazník pri produkte vyplní textové políčko a po vhodení do košíka je táto informácia spojená s produktom a odoslaná spolu v objednávke, nastavenie na mieru